Bodemloos bestaan - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Petra Oudman - WaarBenJij.nu Bodemloos bestaan - Reisverslag uit Oradea, Roemenië van Petra Oudman - WaarBenJij.nu

Bodemloos bestaan

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 December 2004 | Roemenië, Oradea

De laatste keer schrijf ik nu voor de kerstdagen.
Morgen ga ik weer in Spinus stage lopen.

Ik ben deze vrije dagen veel voor school bezig geweest en het schiet nu gelukkig wat op.

Elke dag ben ik naar het ziekenhuis geweest. We zijn met de bambix begonnen en de kinderen vinden het heerlijk. Nu hopen dat ze wat dikker worden. Gister kwamen er kinderen van een kerk liedjes zingen voor de kinderen. De kinderen van het ziekenhuis kregen een zakje en daar zat een banaan in, een knuffeltje, een danoontje en een flesje met drinken.
Dit doen ze elk jaar rond de kerstdagen.
Er hangt zelfs kerstversiering in de gangen van het ziekenhuis. Het wordt er nog eens gezellig!!

Hieronder volgt een mooi gedicht:

Bodemloos bestaan:

Een zacht, ongeschonden huidje
Geen rimpel verraadt een zorg
Ja, nu zelfs een oprechte lach op je gezicht
Hemelse dromen als je in je bedje ligt

Maar diep verborgen
Op een plek waar niemand het ziet
Leeft een grote duisternis
Leeft verdriet

Een leven van ondervoeding
Liefde kende je niet
Mama, waar ben je?
Kijk naar me, help me, ik heb verdriet!

Als een eeuwige mist
Beknellend, verstikkend
Een ziel met een bodemloos bestaan
Je wilt vluchten, maar waar moet je gaan?

Lief kind
kom maar bij mij
Ik zal je troosten, vasthouden, liefhebben
Alles wat nu telt dat ben jij!


Roelien Ekema

Dit meisje heeft dit gedicht geschreven n.a.v een bezoek aan het kinderziekenhuis.

Ik doe dit jaar niet aan kerstkaarten, dus wens ik jullie bij deze hele fijne kerstdagen en tot horens maar weer!!

Liefs van Petra

  • 20 December 2004 - 15:00

    Trieneke:

    hee petra! ik heb je site ff laten zien aan een vriendin van me. Die gaat ook naar roemenie. Het wordt dus wel een leuke kerst! leuk voor je, even weer je nederlandse vrienden zien. En je ouders natuurlijk. Die heb je vast wel gemist! Hier gaat het nog wel goed. Ik heb nog steeds de ziekte van pfeiffer, maar het gaat gelukkig al een beetje beter. En ik ga verloven!! 7 januari. verder op stage gaat het ook goed. Tot Februari!! liefs Trieneke

  • 21 December 2004 - 22:22

    Kees:

    Heey Petra,

    Ga nu zeker een dag vrijnemen om warme kleren te gaan kopen, als ik jou zo zie staan op die foto op de bus wachtend.
    Het lijkt me niet een warme bedoening daar buiten op straat.
    Je ziet ons wel!!

    Bye bye
    Greetz Kees

  • 24 December 2004 - 12:17

    Rien:

    He Petra,
    Hoe gaat het daar in Roemenie...in Nederland is het goed hoor!Wel heel gek om weer even thuis te zijn!Fijne kerstdagen en geniet er van met je ouders en vrienden!

    Liefs Rien

  • 26 December 2004 - 14:48

    Lin:

    He Petra,

    Ik mis jullie ook!!! Heel veel plezier met je ouders morgen en geniet er gewoon lekker van dat je vrij bent... liefs lin

  • 26 December 2004 - 15:59

    Andrea:

    He scatje,

    Hoest met je?? Wel anders dan andere jaren nu met kerst, denk ik. Je bent net online, ga ik ff met je babbelen. He goeie feestdagen! En geniet er van! Liefs Andrea

  • 30 December 2004 - 20:53

    Tante Dien En Arie:

    Wij hebben je foto's bekeken en zijn er mooi.
    Wij wensen jou een gezegend 2005 toe en dat wij jou straks weer in nederland mogen ontmoeten met een uitgebreid verhaal.
    Hartelijke groeten en veel ssterkte met je werk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Oradea

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Terug (blik)

26 December 2011

Website mededeling :-)

14 December 2011

De laatste update uit het jaar vanuit Nederland!!

20 November 2011

De tijd vliegt

24 Oktober 2011

Terugblik van afgelopen weken
Petra

Voorbereiden voor Kerst 2011

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2061
Totaal aantal bezoekers 25481

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 09 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: