Terugblik van afgelopen weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Oudman - WaarBenJij.nu Terugblik van afgelopen weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Oudman - WaarBenJij.nu

Terugblik van afgelopen weken

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

24 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoog tijd voor een nieuwe update. Ik begin te merken dat ik mijn vrije tijd erg hard nodig heb. En dan is het soms lastig om te mailen of om nieuwe updates te schrijven. Als we vrij hebben is het lekker om even helemaal niks te hoeven. Gewoon even naar buiten om een eind te wandelen is dan ook erg aangenaam.

Vandaag (maandag) zijn we vrij, omdat we nog geen weekend hebben gehad. We zijn gister terug gekomen uit Brussel (Belgie) We waren daar om op straat te evangeliseren en om folders uit te delen voor het grote evenement van afgelopen zaterdag: The God Story.
Ik zag er best tegen op om de straat op te moeten gaan. Het uitdelen van folders ging mij prima af, ik kon de mensen vertellen wat er op de flayer stond en wat The God Story was. Maar om diepere gesprekken te 'moeten' hebben met mensen op straat,(die je helemaal niet kent en in het engels) nee dat is (nu) nog niet echt voor mij weggelegd.Toch kijk ik wel terug op een hele gezellige, drukke, uitdagende en vermoeiende week. We sliepen met zijn allen in de kerk(zaal). We konden in groepen van ong. 15 om de dag douchen in een zwembad waar we eerst 20 min voor moesten lopen. Elke dag moesten we onze slaapspullen uit de kerkzaal opruimen omdat de kerk gebruikt werd door de locale mensen. 's ochtends kregen we eerst les in het evangeliseren (in de kerk) voor de in de middag de straat opgingen.

Woensdagmiddag waren we vrij, we hebben lekker gewinkeld, wafels gegeten en manneke pis bezocht. 1 avond moesten we met zijn alles de kerk uit omdat de locale mensen daar moesten oefenen met hun band. Toen zijn we naar een cafeetje geweest en hebben daar lekker met elkaar gekletst.

En toen het evenement zelf, afgelopen zaterdag. In de middag gingen we nog flayers uitdelen. Het was toen erg druk in het centrum en ook nog eens super mooi weer. (De dag dat de film van Kuifje, (heet in Belgie Tin Tin) in premierre ging)
Om 19.00 uur begon het evenement, het was bedoeld voor mensen die God niet kenden, het was erg laagdrempelig er was (veel) muziek, entertainment, drama en er werd een film gedraaid over Jezus aan het kruis. Na de film was er een kort praatje (gegeven door 1 van onze eigen mensen van Jeugd met een Opdracht) daarna mochten de mensen naar voren komen die hun leven aan Jezus wilden geven. Dat waren er ongeveer 25!!!!! Super gaaf. Deze mensen krijgen nu nazorg.

Ohh, ik merk dat de blog al aardig lang begint te worden. En ik heb nog niets verteld over de week voordat we naar Belgie gingen. Dat was week 3 en daarin kregen we les van Ada Bruynes uit Nederland. Een hele boeiende, indrukwekkende week, het ging over onze identiteit in Christus. Wie zijn we nou eigenlijk. Is het belangrijk wat we doen, hoe anderen naar ons kijken, wat anderen van ons vinden etc...?? We gingen daar erg diep op in, het werd heel persoonlijk en dat was niet altijd even leuk! Maar het zet je wel even stil bij, van wie ben ik en waar doe ik het allemaal voor.

Deze week krijgen we les van onze eigen staff leden, het gaat dan o.a. over Gods stem leren verstaan.

Het is nu nog lekker vroeg en hier op LID slapen de meeste mensen nog. Ik ga nog wat mailtjes beantwoorden en dan snel verder aan mijn huiswerk. We moeten morgen ons journaal (soort van portfolio) inleveren. Elke week moeten we verslagen schrijven over de afgelopen week en over wat we geleerd hebben. Zo ga je nog een keer het proces bij langs en blijft het geleerde beter hangen. Ook leuk om later nog eens terug te lezen.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week toe en bedankt voor jullie support. Ik waardeer dat echt, we leven hier in een hele andere wereld en het is echt fijn om te weten dat er vrienden, fam etc zijn die voor me bidden en me steunen op wat voor manier dan ook! Thanks.

Groet van Petra


  • 24 Oktober 2011 - 08:17

    Margreet:

    Hey meis, klinkt als een heel druk programma, maar wel leuk! En interesant, leerzaam en spannend...!

    Dikke kus en we spreken elkaar vandaag nog!!
    X

  • 24 Oktober 2011 - 08:52

    Kelly:

    He laiverd, wauw zeg erg intensief! Ik kan me goed voorstellen dat het een drempel is om vreemden aan te spreken en dan ook nog eens in een andere taal. Knap hoor!

    Maarre die verslagen doen me toch wel erg sterk denken aan de SPW tijd ;) Haha, deze verslagen zullen wel iets nuttiger zijn als die we toen moesten maken!

    Zet hem op meid!
    Liefs Kel

  • 24 Oktober 2011 - 08:53

    RUTH:

    In 1 woord; wauw!!

    Nou ja, toch nog ff wat meer woorden. Meis, wat gaaf man! Tof ook om te lezen dat er dan 25 mensen naar voren komen en hun leven aan Jezus willen geven!!
    Alle goeds, kracht, energie, kennis en liefde gewenst van ons!

    Liefs

  • 29 Oktober 2011 - 11:59

    Linda:

    Ziet er goed uit meis!
    Dikke knuffel van mij en Kyan

  • 30 Oktober 2011 - 09:16

    Marchien :

    :) welkom in YWAM ! tof om je 'leven' zo een beetje bij te houden ...

  • 01 November 2011 - 16:42

    Andrea:

    Hey Skatje. Leuk je verhaal te lezen! Maar het was natuurlijk nog veel leuker m hem afgelopen week live te horen en je te zien!!! Super. Ben trots op je! Dikke kus vanuut het neurden

  • 10 November 2011 - 09:28

    Brian En Stephanie:

    Zo nu eens echt goed voor je verhalen gaan zitten:), Het schiet er soms gewoon bij in! Maar zo ken je ons volgens mij ook niet anders:)... Meid wat maak je een boel mee!! Echt geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en zoveel mag leren! En wat een gebeurtenissen die je mag mee maken! echt super! Blijf het volgen:) is het kaartje al binnen?

    Dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Terug (blik)

26 December 2011

Website mededeling :-)

14 December 2011

De laatste update uit het jaar vanuit Nederland!!

20 November 2011

De tijd vliegt

24 Oktober 2011

Terugblik van afgelopen weken
Petra

Voorbereiden voor Kerst 2011

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 25445

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 09 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: