Eerste weken op de DTS - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Oudman - WaarBenJij.nu Eerste weken op de DTS - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Oudman - WaarBenJij.nu

Eerste weken op de DTS

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Dag Allemaal,

Het heeft even geduurd voor jullie iets van mij konden horen en helaas kan ik mijn nieuwe site niet gebruiken (wegens onderhouds problemen)Vandaar dat ik mijn (oude) site weer gebruik.

21 september 2011 ben ik begonnen aan de Discipelschap Traning School (DTS) in Heerde (Heidebeek) een studie van 3 maanden, waar in we bezig zijn met het ondekken wie God is, wie God voor mij is en hoe we dat kunnen uistalen/uitdelen naar buiten (evangeliseren) daarna gevolgd door 3 maanden een veldreis naar het buitenland. Op dit moment weten we nog niet waar we heen gaan. We wachten in spanning af.

We hebben drukke weken achter de rug, waarin we kennis gemaakt hebben met de groep,(25 studenten en de staff) we volgen lessen op de school in Heerde (Heidebeek) We hebben nu twee sprekers gehad. Spreker 1 was Andrew Boonstra uit Australie, hij had het o.a. over het kruis en over het (mooie)karakter van God. Spreker 2 was Bill Payne uit Canada, hij had het over de identiteit van God.
Nadat de lessen zijn afgelopen moet ik terug naar onze woonlocatie LID (Licht in Duuster) om mijn werktaken te doen. Ik heb het 'geluk' om elke dag de toiletten, douches, woonkamers te mogen schoonmaken.(samen met nog 2 meiden)Om 15.30 zijn we klaar met schoonmaken en hebben we even tijd voor ons zelf. De maandagavonden hebben we small group. We praten dan in kleine groepjes over wat ons bezig houdt en over een thema dat 1 van ons moet aandragen. De dinsdag en donderdagavond hebben we les en de woensdagavond hebben we VRIJ. Vrijdagavond mogen we dan al onze moeheid eruit gooien tijdens het sporten, heerlijk is dat.

We gaan elke ochtend en middag op de fiets heen en weer naar school en naar onze woonlocatie (+/- 5 km) Een heerlijke fietstocht door de bossen. De eerste weken was het echt genieten, zo mooi weer en zo mooie natuurlijk. Nu de herfst is begonnen heeft dat ook wel weer zijn charmes:-)

Van zondag 16 t/m zondag 23 oktober gaan we naar Belgie (Brussel) om mee te doen aan een groot evangelisatieproject. (The God story)
De ochtenden zullen we les krijgen en de middagen gaan we de straat op. Eind van de week wordt het project afgsloten met The God story. Ik kijk er naar uit, maar ik vind het ook super spannend. Dit wordt mijn eerste keer evangeliseren op straat. Over een paar weken zullen jullie lezen hoe deze week is verlopen.

Bij deze wil ik jullie nogmaals heel erg bedanken voor de steun en bemoediging die ik krijg in welke vorm dan ook. Het is echt een super opleiding, tegelijk leer ik ook heel veel over mijzelf en dat is soms best lastig. En via deze site hoop ik wat contact met jullie te krijgen, ik kan niet zoveel achter internet, dus heb soms geduld als ik niet gelijk terug mail!

Hierbij (nogmaals) mijn postadres:

Mussenkampseweg 32
8181 PK Heerde

Een hartelijke groet vanuit Epe!

  • 08 Oktober 2011 - 11:15

    Linda:

    Hey lieve Petra,
    Wat een mooi verslag. En ik ben heel blij dat het zo goed met je gaat. Ik hoop nog veel van je te lezen. En zo af en toe is het goed dat je over je zelf leert en dat er soms een spiegel voor je word gehouden! Je bent in gedachte bij me. Heel veel liefs Linda

  • 09 Oktober 2011 - 13:22

    Carien:

    Hey Petra,

    bijzonder hoor wat je doet! Druk programma, maar ook fijn dat je soms nog wel even tijd voor jezelf hebt en ook lekker kunt sporten!
    Geniet van alles wat op je pad komt..

    Liefs, Carien

  • 10 Oktober 2011 - 14:30

    Jenny:

    Heeeey Peetje!

    Dus toch maar weer je nieuwe oude website erbij gehaald.. :)
    Goed plan. Zo krijgen we een beetje idee wat jij allemaal uitspookt. Mooi om te lezen hoe het je vergaat! Lekker druk programma. Niet vergeten af en toe op je mooie kalender te kijken he.. ;) Veel succes met het evangeliesatie project. Liefs, Jenny

  • 10 Oktober 2011 - 16:55

    Silvia:

    Hoi Peet
    Wat leuk om weer even iets van je te lezen. nu weten we ook beetje wat je uitspookt, en wat je nog gaat doen, haha. Moet je ook in de regen heen en weer fietsen?
    Succes he
    Knuffel van Jel Sil

  • 11 Oktober 2011 - 14:13

    Astrid:

    Leuk om te lezen!!

    Bijna naar België dus.... Benieuwd naar je volgende verhaal!!

    Liefs!

  • 16 Oktober 2011 - 09:29

    Marchien:

    leuk leuk leuk ! ben trots op je !!!!!

  • 16 Oktober 2011 - 21:03

    Andrea:

    Hey Peet, Leuk om je verhaal te lezen! Je zit nu al in belgie! Succes en geniet ervan! Kus vanuut Grunn

  • 17 Oktober 2011 - 08:56

    Margreet:

    Lieve Peet,

    succes deze week in Brussel!
    Ik mail je nog een paar data :)
    Dikke kus en we denken aan je!!!!

  • 17 Oktober 2011 - 11:37

    (meneer) Jan:

    Petra, tis of ik je zo hoor praten, vol enthousiastme! Geweldige uitdaging zo je voor te bereiden en ook al een try-out in België! Leuk je verslag te lezen, ik lees nog niets over iets waar je wel een beetje tegenop zag (dat evangelische), blijkbaar valt het toch mee in dat heidelandschap ofwel had ik je een beetje bang gemaakt ?

  • 21 Oktober 2011 - 12:32

    Wen Roy:

    Hoi Petra,

    Ik hoorde via via dat je hier ergens te vinden moest zijn.....Gevonden!!
    Het is fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je je niet hoeft te vervelen.
    Het "voor de eerste keer evangeliseren" zou je toch makkelijk af moeten gaan? Nog steeds vertegenwoordiger, maar nu voor een ander product! We zullen het wel lezen als je terug bent uit België.
    Blijf vooral lekker je verhalen opschrijven hier, voor mij is het leuk om je te kunnen volgen.
    Goodgoan......

  • 23 Oktober 2011 - 17:23

    Jolien:

    hee peetje,

    hoe was het in belgie?? bijzondere ervaring lijkt mij..

    vandaag doopdienst gehad, 4 jongetjes werden gedoopt waaronder mijn neefje ezra. prachtig en overweldigend!

    hier thuis de laatste loodjes, die wegen het zwaarst.. nog even geduld..

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Terug (blik)

26 December 2011

Website mededeling :-)

14 December 2011

De laatste update uit het jaar vanuit Nederland!!

20 November 2011

De tijd vliegt

24 Oktober 2011

Terugblik van afgelopen weken
Petra

Voorbereiden voor Kerst 2011

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 25456

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 09 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: