Terug (blik) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Oudman - WaarBenJij.nu Terug (blik) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Oudman - WaarBenJij.nu

Terug (blik)

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels ben ik weer veilig in Nederland aangekomen. Ik ben nu voor een paar dagen nog op Heidebeek in Heerde. Super leuk om de medestudenten uit India/Nepal en Indonesië weer te zien. We hebben elkaar een hoop te vertellen. We zijn nu bezig met evaluaties, we krijgen de laatste lessen, o.a. over, hoe gaat het na de DTS, wat gaan we doen en wat kunnen we allemaal vertellen. Het zijn interessante lessen!

Terugkijkend op mijn tijd in Brazilië: Jammer dat het voorbij is. Jullie hebben natuurlijk al een hoop verhalen kunnen lezen op de site: teambrazil2011.wordpress.com, maar ik zal hier nog een keer schrijven hoe het voor mij persoonlijk was! We waren met een groep van 11 personen. Een leuke, gezellige groep. Prima om 3 maanden lang mee op reis te gaan:) We zijn naar verschillende plaatsen geweest, wat erg fijn was. Ik ben erachter gekomen dat de grote stad niets voor mij was. Geef mij maar een rustig dorp en veel mooie natuur. Brazilië is een super mooi land. De mensen zijn erg aardig en erg relatiegericht. Dat is het mooie aan de Braziliaanse cultuur. Het was lastig voor mij om twee keer per dag bruine bonen te eten, dat is namelijk hun favoriet. Bruine bonen met rijst en dat is absoluut niet mijn favoriet (ook al niet in Nederland) Gelukkig was er vaak ook ander eten (naast de bruine bonen met rijst) en af en toe een vitaminepil. Het is helemaal goed gekomen. Bijna geen last van mijn darmen gehad!

We hebben ook super veel en mooie projecten gedaan. We zijn in kerken geweest waar we mochten preken, onze getuigenis mochten geven en drama’s konden opvoeren. We hebben zo veel van Gods liefde mogen laten zien en over het evangelie mogen vertellen. (ik heb niet meer zelf hoeven preken, maar heb wel een aantal getuigenissen kunnen delen) We hebben ook veel met kinderen gewerkt van verschillende leeftijden; uit dorpen, in sloppenwijken en in een kinderhuis. Ik kon daar zoveel doen en heb daar erg van genoten. Met kinderen werken blijft toch wel een van mijn verlangens!

En dan carnaval. Wat een onvergetelijke ervaring. 4 dagen lang diensten bijwonen en de straat op om te evangeliseren overdag en ’s nachts, tussen al die duizenden mensen. Er waren geen praalwagens, maar wel veel parades. Zo schokkend om te zien hoe mensen zich gedragen en hoe ze er bijlopen. Je ziet zoveel leegte en gebrokenheid in die mensen. Super dat wij daarbij aanwezig mochten zijn om een stukje van Gods liefde te kunnen laten zien en om met het uitgaans volk over God te praten. Sommige mensen waren echt geïnteresseerd! Zo gaaf!

Debriefingsweek: De laatste week van onze outreach hebben we doorgebracht op een schitterend eiland genaamd Ilha Grande. Geen programma’s meer en geen drama’s meer opvoeren. Nu eindgesprekken en lekker op het strand uitrusten. Even acclimatiseren voor we weer terug moesten naar Nederland. Zoals jullie hebben kunnen lezen op de teamsite zijn we in de problemen geraakt tijdens het zwemmen in de zee. De stroming veranderde in een keer en wij konden niet meer zwemmen, de golfen trokken ons terug de zee in. De golfen gingen over ons heen, waardoor we veel zout water binnen gekregen hebben. Een aantal van onze groep zijn gered door de strandwachters, ik ben uiteindelijk zelf uit de zee gekomen. De schrik zat er goed in. Een aantal van ons hadden ademhalingsproblemen. We zijn God super dankbaar dat Hij ons voor de rest allemaal gespaard heeft!

Terugkijkend op de hele DTS periode, kan ik zien/merken dat ik dichter naar God gegroeid ben en dat de Heilige Geest meer voor mij is gaan betekenen.

Nu ga ik weer terug naar mijn ‘normale’ leven en hopelijk kan ik wat ik geleerd heb, blijven toepassen in het dagelijks leven. Het zal wel weer even wennen zijn!

A.s. vrijdag 9 maart 2012 hebben we een report service op Heidebeek (Mussenkampseweg 32, 8181 PK) In deze dienst laten we kort zien wat we gedaan hebben op outreach en is het natuurlijk een leuke gelegenheid om elkaar weer te zien en wat bij te kletsen. Mocht ik jullie niet zien tijdens die dienst, dan hoop ik jullie snel een andere keer te zien!

Via deze weg wil ik iedereen hartelijk bedanken voor het meeleven via; email, post (ook via de pastoraal visitors) voor jullie gebed, financiële steun etc. En ik ben bovenal God dankbaar voor de afgelopen periode, dat Hij mij de kans heeft gegeven om de DTS te kunnen doen. Mochten Jullie er zelf nog aan twijfelen om een DTS te gaan doen??? Twijfel niet langer en doe het!!!!:-)

Hartelijke groet,
Petra

  • 07 Maart 2012 - 18:22

    Margreet:

    lieve Peet,
    ik ben blij dat je weer op NL'se bodem bent, maar voor jou zal het dubbel zijn.
    Ben heel benieuwd naar je verhalen, foto's en fijn om je weer in het echt te zien. Kijk uit naar zaterdag! succes deze week, ook met afscheid nemen van je team :(
    dikke kus je vriendinnetje!

  • 08 Maart 2012 - 08:10

    Wietske:

    Hallo Petra,

    Fijn om te horen dat je weer veilig en met heel opgedane ervaringen terug bent in Nederland. Heb je reisverslagen altijd met veel interesse gelezen en doorgebriefd. Indrukwekkend allemaal! Voor morgen wens ik je op Heidebeek veel succes toe. Als je terug bent in Hengelo gaan we snel iets afspreken.

    Groetjes van Wietske.

  • 08 Maart 2012 - 09:13

    Jenny:

    Bijzonder mooi Petra! Succes de laatste dagen in Heerde! Hopelijk kun je ook weer wennen aan het nedrlandse, gewone leven.
    Zin in om je snel weer te spreken!
    Liefs

  • 11 Maart 2012 - 14:03

    Marchien:

    Gaaf hoor .... je avonturen te horen ! je enthousiasme en alles !! Hoop to hear more !! you're awesome, liefs marchien

  • 13 Maart 2012 - 12:48

    Linda:

    Hey lieve Peet,

    wat vliegt de tijd! Je bent al weer terug..
    Goed om te horen dat je zo gezegend bent en een super tijd hebt gehad.
    Kom je snel een keer langs in ons nieuwe huisje??
    (natuurlijk eerst even lekker uitrusten en alles een plekje geven ;-))

    liefs Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Terug (blik)

26 December 2011

Website mededeling :-)

14 December 2011

De laatste update uit het jaar vanuit Nederland!!

20 November 2011

De tijd vliegt

24 Oktober 2011

Terugblik van afgelopen weken
Petra

Voorbereiden voor Kerst 2011

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1976
Totaal aantal bezoekers 25439

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 09 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: