De tijd vliegt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Oudman - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Petra Oudman - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

20 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Wat gaat de tijd toch ongelooflijk snel. De ene spreker is nog niet weg of de andere komt alweer.

We weten nu eindelijk naar welk land we op outreach gaan, dat hebben we afgelopen week te horen gekregen. Ik heb de meesten al een mail gestuurd met daarin het land waar ik heen ga. Zijn er nog mensen die het niet weten en het wel graag willen weten, mag je mij een email sturen. I.v.m. een aantal zaken die nog geregeld moeten worden maken we via internet het land nog niet bekend. Ik vraag jullie dan ook om geen reactie over het land te geven via deze site of facebook oid. Ik ben wel heel blij met het land waar ik heen ga, ik ga samen met nog 10 studenten en 2 ‘leiders’. Heel veel over dit land en wat we gaan doen weet ik nog niet, dat krijgen we de aankomende weken te horen. Ik ben heel benieuwd.

Zaterdag 10 december is de uitzegendienst. Hier kunnen jullie mij nog zien voordat ik wegga. Deze dienst begint om 14.30 met koffie/thee en om 15.00 uur begint het programma.

(Het is in de Regenboogkerk. Adres:
Dr. Van Voorthuijsenstraat 6, 8162 BD te Epe)

Jullie zijn allemaal van harte welkom. Het lijkt me super leuk om jullie hier nog een keer te zien. In deze dienst hopen we een beetje duidelijk te kunnen maken wat we gaan doen in het buitenland.

De afgelopen weken hebben we verschillende sprekers gehad en verschillende onderwerpen:

Zo hebben we het over de bijbel/ Het Woord gehad en over de Heilige Geest, door Johannes Woudstra (wie is de HG en wat doet Hij en hoe herken je Hem) we hebben het over Spiritual warfare en worship/aanbidding gehad, door Belinda van de Loo (welke (geestelijke)strijd ken je bij jezelf en hoe ga je daarmee om) en afgelopen week hebben we het over relaties gehad, door Ron Bentch uit Amerika (relatie tussen je ouders/familie, tussen je vrienden en tussen man/vrouw)

Het is zo leuk/mooi om hier te zijn, ik leer hier zoveel. Ik leer zoveel van de sprekers, ik leer van de medestudenten en ik leer een hoop over mezelf. En het is tof om te merken dat ik hier ook echt aan het groeien ben in het geloof. Het is gaaf om God op deze unieke manier beter te leren kennen.

Vorige week zaterdag ben ik met drie medestudenten naar Volendam geweest. Ik wilde daar graag nog een keer heen (was er nog nooit geweest) We hebben een super leuke dag gehad, lekker gegeten, in klederdracht op de foto geweest, geshopt en veel gelachen. Het was super lekker om er even een dag tussenuit te zijn geweest.

Aankomende week gaat het over Gods hart for Missions. We krijgen een spreker uit Australie, genaamd Peter Brownhill. Aankomende dinsdag is de opendag, ik krijg een 4-tal mensen die deze dag mee komen lopen. Ik ben erg benieuwd en kijk er naar uit.

Afgelopen tijd heb ik ook wat vrienden over de vloer gehad hier in Epe/Heerde. Lekker gekletst, rondleidingen gegeven, verteld wat ik hier allemaal doe, lekker gegeten etc. Al met al een leuke gezellig, drukke tijd achter de rug gehad. En er gaan nog meer drukkere tijden aankomen i.v.m. de outreach:)

Voordat ik wegga zal ik nog een keer schrijven. Ik probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden!!

Groet van Petra

O ja, vorige week hebben we het engelenspel gedaan. We gingen loodje trekken en degene die je had moest je de hele week bemoedigen en leuke dingen voor doen. Ik kreeg een versierde fiets:-)


  • 20 November 2011 - 16:43

    Harma:

    Hoi Petra, ik ben dv ZEKER bij je afscheidsdienst zie er naar uit!
    liefs voor jou xxx Harm

  • 20 November 2011 - 21:09

    Erica:

    leuk om je verhalen te lezen, succes de komende tijd !
    Groetjes JP en Erica

  • 21 November 2011 - 15:04

    Maggy:

    Lieve Peet,
    Wij zien elkaar de 10e weer :)
    En die fiets staat je goed, net als die poetsdoek ;)
    Succes en een dikke kus en knuffel!!!

  • 05 December 2011 - 17:54

    Andrea:

    Hey lieve Peet,
    Leuk om weer te lezen hoor! Super dat je zoveel leert en geniet!
    Succes weer. Nog maar twee weekjes in NL, wat gaat de tijd toch snel!
    Liefs en een dikke knuf! Andreetje

  • 05 December 2011 - 21:21

    Judith:

    He Petra, wat leuk om je verhalen te lezen, je hebt al weer zoveel meegemaakt. Het klinkt super! Geniet er verder van en heel veel succes met alle voorbereidingen. Heel misschien kom ik zaterdag ook nog. XXX

  • 07 December 2011 - 11:33

    Wen Roy:

    Hoi Petra, zoals je wel gewend bent hier nog even een late reactie mijnerzijds. Ik wens je heel veel sterkte op je reis en ik hoop oprecht dat je er heel gelukkig van wordt. Je weet hoe ik over bepaalde zaken denk maar dat doet daar helemaal niets aan af. Langs deze weg ook de groetjes van de ST IPT dames, ze missen je...
    Ik zal er de 10e niet bij zijn maar ik hoop je na je "stage" snel weer een keer te zien.
    Alvast fijne kerstdagen gewenst en een gelukkig nieuwjaar. Feliz Navidad! ;)

  • 10 December 2011 - 11:59

    Marchien:

    ik vind het zo onwijs leuk van je te lezen he .... dingen komen me bekend voor en ik heb zoveel vragen :) zo leuk dat Pete kwam spreken in jouw DTS! echt zo grappig ... en gewoon verhalen over sprekers ... ik wil graag nog zoveel meer horen en ben erg excited voor je outreach !! God is goed he ?! en wat valt er toch altijd nog veel te leren !! vind zo tof dat je een DTS aan het doen bent ....

  • 11 December 2011 - 17:31

    Hans:

    Ik zie vandaag de link pas naar waar ben jij.
    Ik zal je zeker volgen, in welk land je ook bent.
    Succes en groetjes Hans
    PS niet letterlijk volgen natuurlijk

  • 13 December 2011 - 18:50

    Marjo:

    Hey Petra, ik was vandaag in Enschede en heb deze link gekregen van Harma. Ik ga je volgen! Groetjes uit Assen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Terug (blik)

26 December 2011

Website mededeling :-)

14 December 2011

De laatste update uit het jaar vanuit Nederland!!

20 November 2011

De tijd vliegt

24 Oktober 2011

Terugblik van afgelopen weken
Petra

Voorbereiden voor Kerst 2011

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 25435

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 09 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: